Dermatologia estetyczna

PEELING LEKARSKI (EKSFOLIACJA)

Peelingi są zabiegami mający na celu usunięcie zewnętrznych warstw naskórka, w tym nim zbędnych komórek i substancji. W dermatologii znanych jest wiele różnych rodzajów peelingów. Różnią się one metodą wykonania i substancjami złuszczającymi. W każdym przypadku peeling powinien być indywidualnie dobrany do typu skóry, wieku i informacji o przebytych chorobach skóry. Inaczej stosuje się peelingi u osób, które jedynie oczekują poprawy ogólnego wyglądu i odmłodzenia skóry, inaczej u osób z przebarwieniami, nadmiernym łojotokiem lub zaskórnikami. Warto podkreślić, ze najczęściej wykonuje się peeling twarzy i dekoltu, jednak wiele osób tą metodą likwiduje niedoskonałości ramion, pleców lub nóg.

Peelingi lekarskie przeprowadzane ze wskazań estetycznych powodują:

• odświeżenie, rozjaśnienie, wygładzenie i dotlenienie skóry
  • redukcję drobnych, płytkich zmarszczek
  • poprawę napięcia i sprężystości skóry

Takie peelingi mogą też stanowić część większego „Programu Odmładzającego Skórę”, który oferuje nasz gabinet. Takie programy są indywidualnie dobierane dla każdego pacjenta i rozpoczynają się wizytą u prowadzącego program specjalisty dermatologa.

Peelingi lekarskie przeprowadzane ze wskazań medycznych mogą być stosowane przy:

• przebarwieniach
  • nadmiernym łojotoku
  • rogowaceniu mieszkowym twarzy, ramion lub ud
  • w trądziku – po leczeniu i jako profilaktyka
  • likwidowaniu niektórych śladów po przebytych chorobach zapalnych skóry

W większości przypadków wskazane jest wykonanie serii zabiegów, w kilkutygodniowych odstępach.

Po przeprowadzeniu zabiegu należy spodziewać jako naturalnego objawu związanego z peelingiem:

• rumienia skóry, występującego po ok. 1 godzinie po zabiegu
  • widocznego gołym okiem złuszczania skóry
  • obrzęku skóry

Objawy te utrzymują się od kilku godzin do 2-4 dni, w zależności od rodzaju peelingu i zastosowanej metody zabiegu. Osoby, którym zależy na maksymalnie krótkim okresie utrzymywania się tych objawów po zabiegu powinny przed zabiegiem ten problem omówić z lekarzem i odpowiednio dobrać metodę postępowania.

W naszym gabinecie doborem rodzaju peelingu oraz wykonywaniem zabiegów zajmują się głównie dr n. med. Olga Warszawik-Hendzel, lek. med. Małgorzata Maj oraz lek. med. Beata Góralska-Załęska.